Zasoby edukacyjne

Projekty edukacyjne, tematyczne blogi i strony internetowe, relacje z wypraw, festiwale nauki i inne imprezy popularyzatorskie… 

 

“Badania polarne są częścią naszej kultury narodowej, wizytówką polskiej nauki, budują markę i prestiż Polski w międzynarodowym wymiarze. Szczególne znaczenie ma tu działalność polskich stacji polarnych, w szczególności Polskiej Stacji Polarnej im. Stanisława Siedleckiego w Hornsundzie, które prowadzą m.in. badania z zakresu oceanografii, geologii, geomorfologii, glacjologii, meteorologii i sejsmologii i ekologii.

 Projekt EDU-ARCTIC.PL to szansa na poszerzenie horyzontów. Chcemy zwiększyć rozpoznawalność osiągnięć polskiej nauki, w szczególności polskich badań polarnych oraz podwyższyć poziom zainteresowania nimi społeczeństwa oraz wiedzy na temat ich znaczenia w Polsce.”

W ramach projektu dostępnych jest: 

  • 150 webinariów 
  • 2 edycje konkursu dla 3 kategorii wiekowych,  2 naukowe wyprawy polarne i 2 szkoły letnie dla dzieci
  • seria 30 krótkich filmów video “(Ant)Arktyka bez tajemnic” 
  • publikacja 46 artykułów popularnonaukowych
  • 16 wykładów otwartych
  • 25 wykładów/warsztatów dla uniwerystetów trzeciego wieku oraz dla uniwersytetów dziecięcych
  • 5 materiałów “Rodzinne Laboratorium” oraz aplikacja mobilna “POLARNA PODRÓŻ” 

Polsko-norweski projekt edukacyjny, promujący wiedzę o regionach polarnych wśród uczniów. Możliwość bezpłatnego korzystania z zasobów edukacyjnych: webinariów, prezentacji, arkuszy pracy, słowniczków, a także pakietów edukacyjnych po polsku i angielsku.

Polskim partnerem projektu jest Instytut Geofizyki PAN.  


Blog o lodowcach i “najzimniejszy fanpage na FB”, prowadzone przez dr. Jakuba Małeckiego, glacjologa z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Merytorycznie i z humorem!  


Blog prowadzony przez dr. Krzysztofa Zawieruchę, zoologa z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, którego celem jest dzielenie się wiedzą na temat niesporczaków, śnieżnych i lodowych ekosystemów, a także informacjami na temat regionów górskich i polarnych.